NOVALENS -VERKKOKAUPAN SOPIMUS- JA TOIMITUSEHDOT

Yleistä

Verkkokaupan sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkosivujen www.novalens.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Novalensin Verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä.

Verkkokauppa (y-tunnus 2947385-6) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: novalens@novalens.fi

Puhelin: 017 552 2841

Postiosoite: Venekuja 1, 05720 Hyvinkää

Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Jos Asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, Asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Verkkopankilla tai kortilla maksetun tilauksen voi tehdä 16 vuotta täyttänyt henkilö. Laskulla tai osamaksulla tilaavan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Muussa tapauksessa tilaus on tehtävä huoltajan kanssa. Tällöin huoltaja tekee tilauksen omalla nimellään ja alaikäisen linssimääräyksen mukaisesti (mikäli tilaus sisältää piilolinssejä).

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta asioidessaan Verkkokaupassa ja rekisteröityessään Verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Verkkokauppaan.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä Verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia Verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Asiakas on vastuussa salasanansa huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Verkkokauppaan, jos Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Verkkokaupalla on oikeus jäädyttää tai sulkea Asiakkaan tunnukset.

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan Verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö Verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä että tilauksesta asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy Verkkokaupan asiakkaan ja Verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus ja toimitusaika

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-3 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa.

Jos tilausta ei voida toimittaa asiakkaalle postilokeroon tai -laatikkoon, tulee asiakkaan ilmoittaa se tilauksen yhteydessä. Siinä tapauksessa se lähetetään lähimpään postiin tai palvelupisteeseen ja asiakas saa saapumisilmoituksen. Asiakkaan tulee myös huomioida, että linssit eivät voi olla pakkasessa tai helteessä pitkiä aikoja.

Suomeen toimitettaviin yli 59 euron tilauksiin on toimitus veloitukseton ja tätä pienempiin tilauksiin toimituskulu on 5,90 €/lähetys. Muualle kuin Suomeen toimitettaviin tilauksiin toimituskulu on 9,90 €/lähetys. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Verkkokauppa ei vastaa mahdollisista Postin tai valmistajien aiheuttamista viivästyksistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa Verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa toimituspaikasta, jonka seurauksena tuote palautuu Verkkokaupalle, eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa toimitusilmoituksen saatuaan, Asiakkaan katsotaan peruuttaneen tilauksen. Tällöin Verkokauppa on oikeutettu perimään Asiakkaalta 20,00 euron suuruisen käsittelymaksun. Verkkokauppa on oikeutettu kuittaamaan edellä mainitut kustannukset Asiakkaalle hyvitettävistä, Asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista Asiakkaalle.

Tuotteiden peruuttaminen, virhevastuu  ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella Verkkokauppaan sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (puhelimitse 017 5522841 tai sähköpostilla novalens@novalens.fi). Ilmoitathan nimesi ja tilausnumerosi, jotta voimme antaa sinulle ohjeet viallisen tuotteen palauttamiseksi.

Asiakkaalla on vastuu toimitetun tuotteen tarkastamisesta viipymättä sen saavuttua tuotteiden virheettömyyden toteamiseksi.  Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.  Jos tuote on saapuessaan vahingoittunut tai virheellinen, reklamaatio on tehtävä 7 päivän kuluessa toimituspäivästä. Muissa tapauksissa noudatetaan kuluttajasuojalain ohjeita kohtuullisesta reklamaatioajasta.

Reklamaatiotapauksissa Verkkokauppa korvaa aina tuotteen uudella, samanlaisella tuotteella, mikäli reklamoidussa tuotteessa on todettu valmistusvirhe. Tuote tulee aina palauttaa Verkkokauppaan, josta se lähetetään takaisin valmistajalle arvioitavaksi. Asiakas vastaa postikuluista.

Piilolinssejä koskevan reklamaation yhteydessä Verkkokaupalla on oikeus vaatia nähtäväksi piilolinssiresepti, joka osoittaa, että tilatut linssit ovat optikon määräämät. Voimassa oleva resepti täytyy olla alle vuoden vanha.

Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksissa ja myyntikuntoisia. Piilolinssejä koskevissa reklamaatioissa, linssi palautetaan linssikotelossa ja nesteessä.

Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Verkkokauppaan (puhelimitse 017 5522841 tai sähköpostilla novalens@novalens.fi) ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Palautettava tuote pitää pakata huolellisesti. Asiakas vastaa sellaisista toimituksen aikana tapahtuneista vaurioista, jotka johtuvat puutteellisesta pakkauksesta. Asiakas vastaa mahdollisen palautuksen toimitusriskistä. Palautuksen postikuluista vastaa Asiakas.

Laillistetun optikon/silmälääkärin määräys

Vahvuuksilla olevien piilolinssien tilaaminen Verkkokaupasta edellyttää voimassa olevaa optikon reseptiä/määräystä. Määräys ei saa olla yli 12 kuukautta vanhempi. Tehdessäsi oston Verkkokaupassa, vahvistat, että sinulla on voimassa oleva optikon piilolinssi- tai silmälasimääräys. Verkkokauppa ei ole vastuussa tapahtumista, jotka johtuvat siitä, että asiakas ei ole noudattanut optikon määräystä.

Muutosvaraus ja värit

Verkkokauppa pidättää oikeuden poistomyynteihin, painovirheisiin, tiedotusvirheisiin ja virheisiin tuotetiedoissa kaikissa tarjoamissamme tuotteissa ja palveluissa. Verkkokauppa pidättää oikeuden hintojen muutoksiin ja myyntiehtoihin. Kunakin ostoskertana ilmoitettu hinta on voimassa oleva hinta. Pyrimme esittämään Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet tarkasti, värit ja koostumus mukaan lukien. Emme voi taata, että näytön kautta katsottu väri on täysin vastaava kuin tuotteen väri todellisuudessa.

Ylivoimainen este

Verkkokauppa ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Verkkokauppa pyrkii palvelemaan Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

Henkilötietojen käsittely ja evästeet

Verkkokauppa käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Verkkokaupan asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.

Lisäksi verkkokaupassa hyödynnetään evästeitä. Sähköistä viestintää koskevan lain mukaan kaikkia evästeitä sisältävällä Internet-sivulla vierailevia on informoitava sivun sisältämistä evästeistä sekä siitä, mihin evästeitä käytetään ja kuinka evästeet voidaan välttää. Tällä verkkosivustolla käytetään evästeitä, jotta nähtäisiin, miltä hakukoneilta käyttäjät tulevat. Eväste katoaa, kun verkkoselain suljetaan. Jos et halua hyväksyä evästeitä, voit valita verkkoselaimestasi asetuksen, joka torjuu evästeet automaattisesti tai joka ilmoittaa, mikäli sivusto sisältää evästeitä. Voit myös tarkistaa aiemmin tallennetut evästeet verkkoselaimestasi. Verkkoselaimen ohjesivuilla on asiasta lisää tietoa.

Rekisteriseloste (Henkilötietolaki (523/1999) 10 §)

Rekisterinpitäjä

Mercator Otto Oy (y-tunnus 2947385-6)

Venekuja 1

05720 Hyvinkää

novalens@novalens.fi

+358 (0)17 5522 841

Rekisterin nimi

Novalens Verkkokaupan Asiakasrekisteri.

Rekisterin käyttötarkoitus

Henkilötietolain 8 §:n mukaisesti rekisterin tietoja käytetään sen asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitamiseen, jonka yksityishenkilö on aloittanut tilatessaan tuotteita ja palveluita osoitteessa www.novalens.fi.

Rekisterin tietosisältö

Rekisteri sisältää seuraavat tiedot Novalens Verkkokauppaan rekisteröityneistä asiakkaista:

Yhteystiedot (Etunimi, Sukunimi, Syntymäpäivä, Osoite, Puhelin ja Sähköpostiosoite)

Tunnistustiedot (salasana/käyttäjätunnus)

Ostotapahtumatiedot

Mahdollinen asiakkaan ja asiakaspalvelun välinen sähköpostin vaihto ja/tai puhelinkeskustelujen asiasisältö asiakaspalvelun dokumentoimana

Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakas rekisteröi ja hyväksyy tiedot itse tilatessaan tuotteita ja palveluita osoitteessa www.novalens.fi. Mahdolliset tietojen päivitykset tehdään asiakkaan ilmoitusten perusteella.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta tai siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Rekisteröidyn oikeudet

Tarkastus- ja oikaisuoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa häntä koskevat rekisteriin tallennetut tiedot. Tarkastusoikeutta koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina rekisterinpitäjälle.

Jos rekisteröidyissä tiedoissa on virheitä, rekisteröity voi esittää kohdassa 2. mainitulle rekisteriasioista vastaavalle henkilölle virheen korjaamista koskevan pyynnön.

Kielto-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa varten.

Kielto- ja oikaisuasioita koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina kohdassa 2. mainittuun osoitteeseen

Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto

Manuaalista aineistoa ei ole.

Sähköisesti tallennetut tiedot

Rekisteriä suojaa palomuuri sekä käyttäjänimi ja salasana. Ainoastaan tietoja hallinnoivalla henkilökunnalla on pääsy rekisteriin.

KAIKKI SÄHKÖPOSTIT EIVÄT OLE TULLEET MEILLE PERILLE to 21.10 - pe 22.10. Jos tilaukseenne ei ole tullut vahvistusta, olettehan meihin yhteydessä ! Puhelinpalvelumme on avoinna arkisin klo 10.30 - 14.30 puh. 017-5522 841. Jälleemyyjät voivat jättää meille tilauksia myös sähköpostitse novalens@novalens.fi tai nettisivujemme yhteydenottolomakkeen kautta. Piilota tämä ilmoitus