NOVALENS-VERKKOKAUPAN SOPIMUS- JA TOIMITUSEHDOT

Yleistä

Novalens-verkkokaupan (”Verkkokauppa”) sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkosivujen www.novalens.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Novalens Oy:n (”Novalens”) ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. Verkkokauppa myy tuotteita yksityishenkilöille.

Verkkokaupan yhteystiedot

Novalens Oy (y-tunnus 0916120-6)

PL 1001, 37801 Akaa

Puh: 017 5522 841

s-posti: novalens@novalens.fi

Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Jos Asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, Asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Verkkopankilla tai kortilla maksetun tilauksen voi tehdä 16 vuotta täyttänyt henkilö. Laskulla tai osamaksulla tilaavan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Muussa tapauksessa tilaus on tehtävä huoltajan kautta (esim. Vanhempi). Tällöin huoltaja tekee tilauksen omalla nimellään ja alaikäisen linssimääräyksen mukaisesti, jos tilaus sisältää piilolinssejä.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan Verkkokaupassa ja rekisteröityessään Verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Novalensille.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä Verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia Verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Novalensille, jos Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Novalensillä on oikeus jäädyttää tai sulkea Asiakkaan tunnukset.

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella.

Hinnat sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä että tilauksesta asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 14 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–2000 euron ostoksille. Osamaksu laskutetaan 30 päivän välein, ja esimerkiksi arvoltaan 2000 euron ostoksen todellinen vuosikorko on 14,9 % maksuajan ollessa 24 kk (sis. korko, laskutuslisä ja avausmaksu). Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/sinulle/nain-maksat-mashilla

Euroloan Consumer Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Euroloan Consumer Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: payform@bambora.com

Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)

Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus ja toimitusaika

Tilauksia postitetaan arkipäivisin ykkösluokan kirjeinä Posti Group Oyj toimesta. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-3 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Jos tilausta ei voida toimittaa asiakkaalle kotiin, se lähetetään lähimpään postiin tai palvelupisteeseen, josta lähetetään asiakkaalle saapumisilmoitus. Toimituskulu on kiinteä 4,90 €/lähetys. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Novalens ei vastaa mahdollisista Postin tai valmistajien aiheuttamista viivästyksistä.

Novalens vastaa siitä, jos tuote vahingoittuu tai katoaa matkalla varastoltamme asiakkaalle. Asiakas vastaa mahdollisen palautuksen toimitusriskistä. Jos tuote on saapuessaan vahingoittunut, asiasta tulee välittömästi ilmoittaa Novalensin asiakaspalveluun.

Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa toimituspaikasta, jonka seurauksena tuote palautuu Novalensille, eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa toimitusilmoituksen saatuaan, Asiakkaan katsotaan peruuttaneen tuotteen. Tällöin Novalens on oikeutettu perimään Asiakkaalta 5,00 euron suuruisen käsittelymaksun. Novalens on oikeutettu kuittaamaan edellä mainitut kustannukset Asiakkaalle hyvitettävistä, Asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista Asiakkaalle.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Novalensin asiakaspalveluun (puhelimitse 017 5522841 tai sähköpostilla novalens@novalens.fi) ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten. Palautettava tuote pitää pakata huolellisesti. Asiakkaana vastaat sellaisista toimituksen aikana tapahtuneista vaurioista, jotka johtuvat puutteellisesta pakkauksesta. Novalens ei vastaa palautettujen lähetysten toimituksista. Palautuksen postikuluista vastaa Asiakas.

Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu

Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.

Reklamaatiotapauksissa Novalens korvaa aina tuotteen uudella, samanlaisella tuotteella, mikäli reklamoidussa tuotteessa on todettu valmistusvirhe. Tuote tulee aina palauttaa Novalensille, josta se lähetetään takaisin valmistajalle arvioitavaksi. Jos tuote on saapuessaan vahingoittunut tai virheellinen, reklamaatio on tehtävä 7 päivän kuluessa toimituspäivästä. Asiakkaana sinulla on vastuu toimitetun tuotteen tarkastamisesta sen saapuessa, jotta varmistut tuotteen virheettömyydestä. Muissa tapauksissa noudatetaan kuluttajasuojalain ohjeita kohtuullisesta reklamaatioajasta.

Ota yhteyttä Novalensin asiakaspalveluun aina ennen reklamaatiota (puhelimitse 017 5522841 tai sähköpostilla novalens@novalens.fi). Ilmoita nimesi ja tilausnumerosi, jotta voimme lähettää sinulle ohjeet viallisen tuotteen palauttamiseksi. Piilolinssejä koskevissa reklamaatioissa, linssi palautetaan linssikotelossa ja nesteessä.

Piilolinssejä koskevan reklamaation yhteydessä Novalensillä on oikeus vaatia nähtäväksi piilolinssiresepti, joka osoittaa, että tilatut linssit ovat optikon määräämät. Voimassa oleva resepti täytyy olla alle vuoden vanha.

Laillistetun optikon/silmälääkärin määräys

Vahvuuksilla olevien piilolinssien tilaaminen Novalensiltä edellyttää voimassa olevaa optikon reseptiä/määräystä. Määräys ei saa olla yli 12 kuukautta vanhempi. Tehdessäsi oston verkkokaupassa, vahvistat, että sinulla on voimassa oleva optikon piilolinssi- tai silmälasimääräys. Novalens ei ole vastuussa tapahtumista, jotka johtuvat siitä, että asiakas ei ole noudattanut optikon määräystä.

Muutosvaraus ja värit

Novalens pidättää oikeuden poistomyynteihin, painovirheisiin, tiedotusvirheisiin ja virheisiin tuotetiedoissa kaikissa tarjoamissamme tuotteissa ja palveluissa. Novalens pidättää oikeuden hintojen muutoksiin ja myyntiehtoihin. Kunakin ostoskertana ilmoitettu hinta on voimassa oleva hinta. Pyrimme esittämään verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet tarkasti, värit ja koostumus mukaan lukien. Emme voi taata, että näytön kautta katsottu väri on täysin vastaava kuin tuotteen väri todellisuudessa.

Ylivoimainen este

Novalens ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Novalensin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Novalens pyrkii palvelemaan Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

Henkilötietojen käsittely ja evästeet

Novalens käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Novalensin asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.

Lisäksi verkkokaupassa hyödynnetään evästeitä. Sähköistä viestintää koskevan lain mukaan kaikkia evästeitä sisältävällä Internet-sivulla vierailevia on informoitava sivun sisältämistä evästeistä sekä siitä, mihin evästeitä käytetään ja kuinka evästeet voidaan välttää. Tällä verkkosivustolla käytetään evästeitä, jotta nähtäisiin, miltä hakukoneilta käyttäjät tulevat. Eväste katoaa, kun verkkoselain suljetaan. Jos et halua hyväksyä evästeitä, voit valita verkkoselaimestasi asetuksen, joka torjuu evästeet automaattisesti tai joka ilmoittaa, mikäli sivusto sisältää evästeitä. Voit myös tarkistaa aiemmin tallennetut evästeet verkkoselaimestasi. Verkkoselaimen ohjesivuilla on asiasta lisää tietoa.

 

Rekisteriseloste (Henkilötietolaki (523/1999) 10 §)

Rekisterinpitäjä

Novalens Oy (Y-tunnus: 0916120-6)

PL 1001

37801 Akaa

novalens@novalens.fi

+358 (0)17 5522 841

Rekisterin nimi

Novalens verkkokaupan Asiakasrekisteri.

Rekisterin käyttötarkoitus

Henkilötietolain 8 §:n mukaisesti rekisterin tietoja käytetään sen asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitamiseen, jonka yksityishenkilö on aloittanut tilatessaan tuotteita ja palveluita osoitteessa www.novalens.fi.

Rekisterin tietosisältö

Rekisteri sisältää seuraavat tiedot Novalens verkkokauppaan rekisteröityneistä asiakkaista:

Yhteystiedot (Etunimi, Sukunimi, Syntymäpäivä, Osoite, Puhelin ja Sähköpostiosoite)

Tunnistustiedot (salasana/käyttäjätunnus)

Ostotapahtumatiedot

Mahdollinen asiakkaan ja asiakaspalvelun välinen sähköpostin vaihto ja/tai puhelinkeskustelujen asiasisältö asiakaspalvelun dokumentoimana

Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakas rekisteröi ja hyväksyy tiedot itse tilatessaan tuotteita ja palveluita osoitteessa www.novalens.fi. Mahdolliset tietojen päivitykset tehdään asiakkaan ilmoitusten perusteella.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta tai siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Rekisteröidyn oikeudet

Tarkastus- ja oikaisuoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa häntä koskevat rekisteriin tallennetut tiedot. Tarkastusoikeutta koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina rekisterinpitäjälle.

Jos rekisteröidyissä tiedoissa on virheitä, rekisteröity voi esittää kohdassa 2. mainitulle rekisteriasioista vastaavalle henkilölle virheen korjaamista koskevan pyynnön.

Kielto-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa varten.

Kielto- ja oikaisuasioita koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina kohdassa 2. mainittuun osoitteeseen

Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto

Manuaalista aineistoa ei ole.

Sähköisesti tallennetut tiedot

Rekisteriä suojaa palomuuri sekä käyttäjänimi ja salasana. Ainoastaan tietoja hallinnoivalla henkilökunnalla on pääsy rekisteriin.